Oh, LIFE. - Reisverslag uit Lima, Peru van Rowana Legito - WaarBenJij.nu Oh, LIFE. - Reisverslag uit Lima, Peru van Rowana Legito - WaarBenJij.nu

Oh, LIFE.

Blijf op de hoogte en volg Rowana

10 Juli 2013 | Peru, Lima

Buenos dias!

Terwijl het bij jullie nu 30 graden is, ga ik langzaamaan de winter in.. Ik ben in de busterminal in Lima, waar het al aardig koud is, maar ik ga richting de min zo veel graden. Maar alsnog, LIFE´S GOOD!

Ik heb jullie achter gelaten in Baños, met als laatste activiteit canyoning. Wat toch weer net wat enger was dan ik van te voren verwachtte .... 5 watervallen, waarbij ik bij de eerste al bang was om mezelf aan een touwtje naar beneden te laten zakken, de tweede ging verbazingwekkend goed en ik had geen trillende beentjes meer, en toen moesten we ons omdraaien en met ons gezicht naar voren afdalen. Waarbij je dus de mooie gapende afgrond kunt zien. Leuk... Maar oke, ook dat was uiteindelijk leuk en ging goed, tot de laatste waterval kwam, 45 meter hoog en we daalden maar 1 meter af en het laatste stuk moest je springen. Ik kon wel huilen van de angst, but we did it! En ja, ik moet toegeven, het uitzicht was geweldig.

Vanuit Baños gingen we via Ambato met de bus naar Riobamba omdat we graag met de trein verder wilden. Dit was eigenlijk een omweg, maar de hoogste vulkaan in Ecuador is nog steeds actief, waardoor de normale weg niet veilig genoeg is! Maar dit betekende wel dat we echt geweldige uitzichten hadden en dus deze vulkaan ook konden zien! Eenmaal in Riobamba bleek dit spoor in onderhoud te zijn waardoor we de volgende ochtend een enorm vroege bus naar Alausi pakten, om daar op de trein te stappen. Wat alleen nog maar als dagtour kon.. Ondanks al deze teleurstellingen toch een mooie tour gehad, en daardoor konden we dus al meteen door naar Cuenca, een geweldig mooi stadje wat ook een beetje aan Colombia deed denken. Het is grappig hoe snel ik Colombia als thuis ben gaan zien, en als we over Colombia praten missen we het zelfs! Dat wordt nog wat, terug in Nederland.

Vanuit Cuenca gingen we naar Huaquillas, een lelijk stadje aan de grens van Perú, waar het een enorme chaos is en ik blij was dat ik spaans sprak, want een paar andere ramptoeristen begonnen daar enorm te panieken.. Arme mensen, haha. Deze keer ging de grensoversteek goed, ook al duurde het erg lang, maar ik heb deze keer al mijn stempels netjes de eerste keer gekregen.. ;) En toen waren we ineens al in Perú!!

Na 2,5 week in Ecuador was dat toch wel ineens weer anders, met net andere mensen, ander eten, andere muziek... Leuk. We besloten om naar Máncora te gaan, een plaatsje wat bekend staat als een enorme partyplaats met leuke strandfeesten, maar we gingen vooral nog even voor het lekkere weer omdat we wisten dat we de winter ingingen. Afgelopen weekend dus nog een paar wilde feestjes gehad met veeeel te veel cocktails (heerlijk goedkoop daar), lekker van de zon genoten op het strand, heel veel leuke mensen ontmoet en veel mooie surfers gezien;). We hadden zo´n leuk groepje gevormd dat ik besloot nog een dagje langer te blijven, terwijl Elisa, vriendin uit Bogotá waarmee ik nu reis, alvast naar Lima vertrok. Maar dat is dus precies wat ik heel erg fijn vind van het reizen, je bent vrij om te gaan en te staan waar je wilt, als ik het ergens leuk vind blijf ik en als er niks aan is reis ik meteen weer door... Ik heb dus totaal geen plan, en als ik al een plan heb, verandert het na een dag weer... Dit zal ik dus enorm gaan missen in Nederland!!

De laatste dagen ben ik in Lima geweest, ik reisde samen met 2 andere meisjes richting Lima met de meest fancy bus ever, dus ik heb enorm vaak gezegd hoe blij ik met de bus was, want het was een goede bus en ondanks de enorme kater verliep de busreis goed... Het was dus écht een goede bus. In 2 daagjes hebben we Lima zo goed mogelijk proberen te verkennen, afgesproken met een vriendin die we tijdens onze reis hebben ontmoet en die nu hier woont en toch nog een feestje bezocht.. En afgelopen nacht heb ik samen met Elisa bij haar mama in het hotel geslapen, jawel, een lekker nachtje in het Hilton. Lekker wijntjes drinken op het dak in de jacuzzi, ons heerlijk laten verzorgen in de spa.. Maar nu na een dagje luxe leventje, kunnen we nu door naar Cusco. En dan, jawel jawel, eindelijk op naar MACHU PICCHU!

En wederom, dit was totaaaal niet mijn plan nu al naar Cusco te reizen, maar ag .. Na een weekje lekker chillen, ontspannen, genieten van het leven.. Zijn we wel weer klaar voor een jungle trek;). Voor jullie daar, geniet van het lekkere weer!!! Ik heb mijn lamasokken, dikke vest en mijn deken klaarliggen en kan me nog 20 uurtjes mentaal voorbereiden op de kou.

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowana

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 11212

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Exchange semester in Bogotá, Colombia!

Landen bezocht: