Quito, Cotopaxi, illegale praktijken en Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Rowana Legito - WaarBenJij.nu Quito, Cotopaxi, illegale praktijken en Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Rowana Legito - WaarBenJij.nu

Quito, Cotopaxi, illegale praktijken en Baños

Blijf op de hoogte en volg Rowana

02 Juli 2013 | Ecuador, Baños

Rollercoaster, dat is het eerste woord wat in me opkomt als ik de ervaring van het reizen tot nu toe zou moeten omschrijven. Je emoties bereiken pieken en dalen, net als dat je emoties in super korte tijd kunnen blijven veranderen. Zo was ik het ene moment nog wat down om Bogotá weer te moeten verlaten, kort daarna totaal uitbundig omdat ik de grens over was. Om vervolgens daarna weer heel zenuwachtig te zijn omdat ik totaal geen idee had hoe in Quito te komen en hoe ik het hostel zou gaan vinden waar ik met een vriendin had afgesproken, totaal onzeker en bang dus, waarna ik een paar uur later totaal voldaan en vooral trots op mezelf was dat ik het op eigen houtje weer voor elkaar heb gekregen. Zoals ik al zei, pieken en dalen.

We hebben een paar leuke dagen gehad in Quito, ook al is het 'gewoon' 1 van de grote hoofdsteden waardoor het ook wel weer op veel andere steden lijkt. We zijn met de Teleférico (een soort kabelbaan) naar boven geweest, waar je dan heel Quito op ong 4000 meter hoog kun zien. Ik blijf iedere keer onder de indruk van de bergen, de verschillende landschappen en natuur. Wat is Nederland toch saai! Daarna zijn we naar het historisch centrum van Quito geweest, waar Quito blijkbaar bekend om staat, super mooi. Ook al is 1 middagje daar wel genoeg voor. Woensdag naar de voor iedereen bekende 'Mitad del Mundo' geweest, ofterwijl het Midden van de Wereld. Natuurlijk ging ik er met ALLE kennis die je er al over kunt hebben heen... En wist ik dus dat we 'iets met een ei' zouden gaan doen. Dit bleek toch een heel stuk leuker en interessanter te zijn, we zagen het verschil op het effect met water op beide halfronden (is dat een woord?) + evenaar, hebben een poging gedaan tot lopen op de evenaar (wat dus niet goed gaat omdat je naar links of naar rechts wordt 'geduwd' als het ware, door de gravity) en heb ik uiteindelijk mijn ei op een spijker kunnen laten balanceren. Klinkt niet eens zo leuk als ik het zo beschrijf maar wacht maar tot je er bent, dit was serieus 1 van de leukste musea / parken die ik ooit heb bezocht. 's Avonds naar een club geweest waar dames van 20-22 gratis naar binnen gaan en onbeperkt kunnen drinken, na 22u worden de mannen binnen gelaten en is het de rest vd avond dansen, erg bijzonder allemaal.

En toen kwam weer 1 van de hoogtepunten van het reizen, de Cotopaxi, 2e hoogste vulkaan van Ecuador. Weer heerlijk goed voorbereid gingen we op pad, we dachten dat we met de auto omhoog zouden gaan, daarna een beetje zouden wandelen, wat foto's maken 'Jeej we hebben een vulkaan gezien!' en daarna weer terug. Nee hoor, we hebben een hike gedaan, zijn tot 4856 meter gestegen, waardoor je de ijstop kon zien en als je naar beneden keek de meest indrukwekkende landschappen, want er is zo veel verschillends te zien. We waren vooral erg trots op onszelf, omdat we dus totaal niet de juiste kleding aan hadden (stel je voor, klimmen in de sneeuw zonder muts, handschoenen of dikke jas, een vriend van ons in korte broek(!)!) en het toch tot het einde hebben gehaald. Weer iets om van ons lijstje af te strepen.

Op het moment ben ik in Baños, een plaatsje meer naar het Zuiden van Ecuador. Hier komen ging niet zonder slag of stoot, want voor ik weg ging uit Quito moest ik terug naar de grens van Colombia-Ecuador omdat ze waarschijnlijk bij de grensovergang dachten dat ik Colombiaanse was, die vrij de grens over kunnen steken, waardoor ik dus geen stempel heb gekregen, ik als dom, klein meisje wist niet dat ik het busje uit moest stappen om lopend de grens over te gaan en langs migratie moest, dus ik was 'illegaal' in Ecuador. Lekker dus 6 uur heen, 6 uur terug in de bus om de ondertussen miljoenen keer vervloekte stempels te halen, maar ik heb ze hoor! We vonden dus dat we wel een paar relaxdagen hadden verdiend, heb afgelopen 2 dagen dus lekker gechild, iedereen in Nederland weer gesproken, heel belangrijk natuurlijk! Zijn naar thermaalbaden geweest, genoten van massages, pedicures, manicures.. Zwaar leven.. En nu blijven we nog 1 dagje om wat actiefs te doen, canyoning staat op het programma, en dan gaan we weer iets meer door naar het zuiden!

  • 02 Juli 2013 - 17:29

    Anke:

    Wat klinkt dit allemaal herkenbaar!!! Zo gaaf de cotapaxi!!!! Een en al natuur en cultuur. Zit gewoon weer helemaal te genieten nu ik dit aan het lezen ben. Krijg direct weer last van reiskriebels. Pura Vida!!!! Geniet ervan en ik drink van het weekend wel een rosébiertje voor je bij onze zuiderburen. Festivalseizoen is hier begonnen!!! Op naar rockwerchter.... Tot snel...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowana

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 11217

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Exchange semester in Bogotá, Colombia!

Landen bezocht: