Caribische kust en begin van de reis in ECUADOR!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rowana Legito - WaarBenJij.nu Caribische kust en begin van de reis in ECUADOR!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rowana Legito - WaarBenJij.nu

Caribische kust en begin van de reis in ECUADOR!!

Blijf op de hoogte en volg Rowana

25 Juni 2013 | Ecuador, Quito

Wat een vrije tijd zeg ineens! Ook al was het leven in Bogota niet echt bepaald zwaar wat studeren betreft, de dagen waren altijd druk omdat je er toch echt een leven hebt opgebouwd en je dus altijd (leuke!) dingen aan het doen bent, nu zonder verplichtingen is dan ook echt heerlijke!

Het backpack avontuur begon nog een keertje in Cartagena om even lekker een paar daagjes uit te rusten op het strand, een ander nederlands meisje te ontmoeten en om vanuit hier verder te gaan aan de Caribische kust. Nog even lekker luxe met het vliegtuig van Bogota naar Cartagena, al vroeg op de ochtend dus donderdag al meteen strand! Hostel vinden ging gemakkelijk, mensen leren kennen ook, dus eigenlijk waren meteen alle zorgen die er konden zijn al weg. Ook het met meerdere mensen op 1 kamer slapen is geen probleem en dus inderdaad ook echt gezellig, dus dat gaat goed komen!

Na 3 daagjes strand, stad meer verkennen en uitgaan gingen we zondag naar een niet meer werkende vulkaan in een dorpje dichtbij Cartagena. Die vulkaan was 2300 meter diep en helemaal gevuld met modder, waardoor we dus met een trapje de vulkaan in konden om daar in een modderbad te stappen! Het meest rare van alles is dat je blijft drijven! Na een massage in de vulkaan, ging je naar een meertje om je af te spoelen, lunchen en de rest van de dag naar een lokaal strandje. Dag erna naar Playa Blanca geweest, waar je met boten heen moet en ik ben heel blij dat ik nu dit verhaal nog kan typen want ik dacht echt dat ik dood zou gaan op die boten, dat we om zouden slaan ofzo, bah!! Mooie witte stranden, blauw water; piña colada uit kokosnoten op het strand, wat een leven! Daarna ging ik via Santa Martha door naar Taganga, een plaatsje wat bekend is om de duikcursussen en het nachtleven, ook al besloot ik de duikcursus niet te doen. Grappig is dat na een half jaar bijna geen nederlands te praten omdat je bijna geen nederlanders tegen komt, na een halve week reizen ineens al een heleboel. En ook praat je meer engels dan spaans, aangezien veel reizigers geen spaans spreken. Lekker nog wat stranddaagjes erachteraan geplakt en zondags ging ik samen met Karla, een vriendin uit Bogota, naar Parque Tayrona, een nationaal park. En wauw!! Super mooi, ik had een "suf" park verwacht waar we nog wat mooie stranden tegen zouden komen. Maar het is dus gewoon nog en stukje jungle, maar dan aan de Caribische kust waardoor je ineens na een stuk regenwoud en na een heleboel rotsen op witte stranden staat. Super gaaf, weer mooie dingen in de natuur gezien, ook weer flink wat kilometers gemaakt met een rugzak op je rug, maar dus een paar leuke laatste dagen hier. Dan nu toch echt het lekkere weer verlaten en via Bogota de hel busreis van 26 uur naar Ecuador gemaakt. Gisteren eerst in Otovalo aangekomen, een dorpje met indigenas, maar na een halve dag door gereisd naar de hoofdstad waar ik nu ben: QUITO! Op naar het volgende avontuur!

• 25 Juni 2013 - 17:45

Anke:

Gun je eigen even de tijd om te wennen aan de hoogte in Ecuador!!! Anders krijg je daar last van. En verder: geniet ervan!!!!