Bezoek uit Nederland! + Tentamens & afscheid - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Rowana Legito - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland! + Tentamens & afscheid - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Rowana Legito - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland! + Tentamens & afscheid

Blijf op de hoogte en volg Rowana

13 Juni 2013 | Colombia, Taganga

En toen was het alweer midden juni, en ben ik weg uit het koude Bogota en chill ik aan de Caribische kust van Colombia! Ofja, chillen.. Ik heb de pech al lekker in mijn eerste reisweek niet fit te zijn, maar aan de andere kant, ook een excuus om lekker hele dagen alleen maar van het weer te genieten en niets te doen.

Hoogtepunt van de laatste weken in Bogota was natuurlijk het bezoek van papa, mama en Delano!! Want ja, daar stond ik dan te wachten,helemaal zenuwachtig als een klein kindje en ineens komt Delano ook heel rustig aan gelopen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dus daar waren de tranen weer! Ook al moest ik ook studeren voor de laatste tentamens terwijl ze er waren, toch was het echt genieten en hebben we leuke dingen kunnen doen. Ook heel raar om aan je familie te later zien wat voor jou al zo normaal en bekend is en dat het voor hun een totaal andere wereld is. Na een weekje besloten we dat mama en ik naar Cartagena gingen (de noordkust) en papa en Delano naar Curaçao, om toch nog even lekker strand en écht vakantiegevoel te hebben. En als een klein"soort beloning" na mijn eerste tentamen die dag. Weer terug in Bogota hadden we nog een paar daagjes die voorbij vlogen en toen was het alweer tijd om afscheid te nemen.. Aan de ene kant makkelijk omdat je weet dat je elkaar over 3 maanden weer ziet, aan de andere kant vond ik het toch helemaal niks om alleen achter te blijven bij de hekken van de douane. Maar met een terugblik op de fijne tijd was het al snel weer goed. De 2 dagen erna zouden eigenlijk in teken van studeren moeten staan, voor de laatste 2 tentamens. Maar ik kreeg een keelontsteking met een antibioticakuur waardoor ik 3 dagen bedrust moest.. Dus zonder te leren naar het tentamen geweest, en guess what.. Ik heb uiteindelijk alle 4 de vakken gehaald, dus toch nog 20 ects binnen, wie had dat gedacht!

Toen braken de laatste dagen in Bogota aan, waarin we een uitgaansmarathon hebben gehouden, veel administratieve dingen voor de uni en de week bestond uit inpakken, laatste etentjes en het ergste.. Afscheid nemen. Onverwacht was dit toch erg zwaar en besefte ik dat we toch allemaal wel hechte vrienden geworden zijn. Ik stelde uiteindelijk ook zo lang mogelijk uit zelf weg te gaan, en precies een week geleden eindelijk de moed bijelkaar geraapt en zelf weg gegaan.. Waarover later meer want dit verslag is weer een te lang boekwerk geworden!!!

  • 16 Juni 2013 - 12:14

    Marja:

    Was super om daar te zijn. Een geweldig land met leuke mensen, een super sfeer, heerlijke muziek en mooie natuur. En natuurlijk fijn om weer even bij elkaar te zijn. Nu is de stress van studeren achter de rug, dus tijd om die mooie landen te bezoeken. Geniet er van! Pas goed op jezelf en heb veel plezier want voor je het weet is het alweer september en zit je weer in het koude en "saaie" Nederland en verlang je weer terug naar het levendige Zuid Amerika!!!!
    Kus mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowana

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 11226

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Exchange semester in Bogotá, Colombia!

Landen bezocht: